Her türlü düzenli, fiziksel aktivite zindeliğinizi ve sağlığınızı iyileştirebilir. En önemlisi hareket etmeye devam etmen!

Egzersiz yapmak, dişlerinizi fırçalamak, yemek yemek ve uyumak gibi günün düzenli bir parçası olmalıdır. Beden eğitimi dersinde olabilir, bir spor takımına katılabilir veya kendi kendinize egzersiz yapabilirsiniz. Aşağıdaki ipuçlarını aklınızda bulundurun:

  • Olumlu kalın ve eğlenin . İyi bir zihinsel tutum önemlidir. Eğlenceli olduğunu düşündüğünüz bir aktivite bulun. Hoşunuza giden bir şey seçerseniz, bununla devam etmeniz daha olasıdır. Birçok insan başkalarıyla egzersiz yapmanın daha eğlenceli olduğunu düşünüyor, bu yüzden sizinle aktif olacak bir arkadaş veya aile üyesi bulabilecek misiniz bir bakın.
  • Her seferinde bir adım atın . Küçük değişiklikler daha iyi bir formda kalmaya yardımcı olabilir. Örneğin, bisikletinizi okula ya da bir arkadaşınızın evine binmek yerine yürüyün ya da sürün. Birkaç blok ötede otobüse binin ya da inin ve geri kalanı yürüyün. Asansör veya yürüyen merdiven almak yerine merdivenleri kullanın.
  • Kalbinin pompalamasını sağla . Neyi seçerseniz seçin, nefesinizi zorlaştıran ve kalp atış hızınızı artıran aerobik aktivite içerdiğinden emin olun. Bu en iyi egzersiz türüdür çünkü zindelik seviyenizi arttırır ve kalbinizin ve ciğerlerinin daha iyi çalışmasını sağlar. Aynı zamanda vücuttaki yağları da yakar. Aerobik faaliyetlere örnek olarak basketbol, ​​koşu veya yüzme verilebilir.
  • Herhangi bir fiziksel aktivite yapmadan önce, bazı basit egzersizlerle veya hafif esneme ile ısınmayı unutmayın . Bu, kaslarınızı ısıtır ve yaralanmalara karşı korunmanıza yardımcı olabilir. Germe, kaslarınızı ve eklemlerinizi de daha esnek hale getirir. Kaslarınızı serinletmek için egzersiz yaptıktan sonra gerilmeniz de önemlidir.

Amacınız her gün bir tür egzersiz yapmak olmalıdır . Her seferinde en az 20 ila 30 dakika durmadan bir tür aerobik aktivite yapmak en iyisidir. Aktiviteyi olabildiğince sık yapın, fakat ağrı noktasına kadar egzersiz yapmayın.

Sağlıklı Bir Yaşam Tarzı

Egzersizin yanı sıra, hayatınızda yalnızca birkaç değişiklik yapmanız, örneğin;

  • Daha az TV izleyin veya bilgisayar veya video oyunları oynayarak daha az zaman harcayın. (Bunun yerine egzersiz yapmak için bu süreyi kullanın!) Veya TV izlerken egzersiz yapın (örneğin, yere oturun ve oturun ve uzayın; el ağırlıklarını kullanın veya sabit bir bisiklet, koşu bandı veya merdiven çıkıcısı kullanın).
  • En az 4 porsiyon meyve, 5 porsiyon sebze ve 4 porsiyon süt ürünleri dahil, günde 3 sağlıklı öğün yiyin.
  • Herhangi bir egzersizden önce, sırasında ve sonrasında bol miktarda sıvı aldığınızdan emin olun (su en iyisidir ancak çok fazla şeker içermiyorsa aromalı spor içecekleri kullanılabilir). Bu terlerken kaybedeceğiniz şeyin yerini almanıza yardımcı olacaktır.
  • İçmeyi bırakın veya daha az düzenli meşrubat içmeyi bırakın.
  • Daha az abur cubur ve fast-food yiyin. (Genellikle yağ, kolesterol, tuz ve şekerle doludurlar.)
  • Her gece 9 ila 10 saat uyu.
  • Sigara içmeyin, alkol kullanmayın veya uyuşturucu kullanmayın
Bu alana reklam verebilirsiniz!